نمونه پروپوزال پایان نامه های کارشناسی ارشد
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

نمونه پروپوزال پایان نامه های کارشناسی ارشد

 

 

 چگونه یک پروپوزال بنویسیم؟ 
اولین قدم برای نوشتن یک پروپوزال انتخاب موضوع است و موضوع باید دارای معیارهایی باشد که خلاصه آنها به شرح زیر می‌باشد.

معیارهای انتخاب یک موضوع تحقیقاتی چیست؟
1- موضوع باید مناسبت داشته باشد: 
یعنی جزء اولویتهای بهداشتی و درمانی منطقه بوده و هرچه رنج موجودات مبتلا و عوارض اقتصادی و بهداشتی بالاتر باشد موضوع در اولویت بالاتری قرار می‌گیرد مثلاً کیست هیداتیک که انتشارش وسیع بوده و تعداد زیادی از موجودات و انسانها به آن مبتلا هستند و در سال خسارات اقتصادی را وارد کرده و روش درمانی برای فرد مبتلا، جراحی است که هزینه بسیار بالایی دارد.
2- اجتناب از دوباره‌کاری در موضوع طرح: برای اینکه بدانیم موضوع مورد تحقیق ما تکراری است یا خیر و آیا ارزش تحقیق دارد یا خیر باید یک بررسی متون داشته باشیم که با توجه به امکانات موجود و در دسترس کار بسیار ساده است ما می‌توانیم با مراجعه به مقالات داخلی و خارجی، خلاصه کنگره‌ها تماس با سایر محققینی که درخصوص موضوع پژوهش یا موضوعات مشابه کار کرده‌اند، نظری اجمالی به کارهای سایر محققین داشته باشیم البته ذکر این نکته لازم است که زمانی می‌گوئیم یک موضوع تکراری که تمام ابعاد و موضوع مثل هم باشند. ولی اگر از نظر زمانی یا مکانی با هم متفاوت باشند (بخصوص در مطالعات اپیدمیولوژیک) دیگر موضوع تکراری نخواهد بود.
3- موضوع قابلیت اجراء را داشته باشد: یعنی آیا تمام امکانات و شرایط لازم جهت انجام تحقیق درخصوص موضوع مذبور در آن مکان فراهم است یا خیر؟ و یک موضوع حتی اگر تمام ویژگی‌های لازم را داشته باشد اما قابل انجام نباشد موضوع خوبی نخواهد بود.
4- کاربردی و مناسب با زمان و مقرون به صرفه باشد: عملاً مطالعاتی در اولویت پژوهشی قرار دارند که با حداقل هزینه جنبه کاربردی داشته و نتیجه آن برای برنامه‌ریزان و مدیران در جهت تأمین سلامت جامعه در زمان حال یا آیندة نزدیک مفید واقع شود.
5- نداشتن موانع اخلاقی: در مطالعاتی که در آن جامعة مورد مطالعه انسان بوده و مداخله‌ای بر سوژه‌های انسانی صورت می‌گیرد، رضایت‌مندی و حفظ حرمت انسانی و محرمانه نگاه داشتن اطلاعات بسیار ضروری است.
6- مقبولیت سیاسی و فرهنگی: موضوع مورد مطالعه باید مورد پذیرش فرهنگ و عرف جامعه بوده و هیچگونه تضادی با سیاست کشور نداشته باشد.

 


 

  نکات مهم در نوشتن عنوان موضوع: 
عنوان موضوع از همة قسمتهای کار بیشتر خواننده دارد پس در انتخاب عنوان باید دقت کرده و به نکات زیر توجه کرد. 
1- عنوان نباید خیلی کوتاه و یا خیلی طویل باشد.
2- دربرگیرندة تمام محتویات کار تحقیقاتی باشد. 
3- از به کار بردن مخففها، اصطلاحات و کلمات غیر مصطلح و کلمات انگلیسی که معادل فارسی دارند اجتناب شود.
4- به صورت خبری نوشته شده و از عناوین اختصاری استفاده نشود.
5- سال و مکان انجام تحقیق حتماً ذکر شود. 

بیان مسئله یا مشکل (ضروری اجرای پژوهش)
بیان مسئله باید مختصر و دقیق (حداکثر 1 صفحه) و با ذکر منابع نوشته شده و در نگارش آن به نکات زیر توجه کرد.
  1ـ مسئله و مشکل چیست؟ با جملاتی کوتاه و شیوا ماهیت، شدت، وسعت و عوامل موثر بر مسئله را ذکر کنید
  2ـ به پیامدهای مسئله و خطرات ناشی از آن اشاره کنید؟ 
  3ـ چرا انجام پژوهش مورد نظر لازم است و با توضیح و ارائه راه حل، اهمیت موضوع طرح و ضرورت آن را توجیه نمائید.
نکته: بلافاصله پس از بیان مسئله باید تمام مخففها و اصطلاحات و منابع مورداستفاده در پائین بیان مسئله توضیح و نوشته شوند. 
بررسی متون (منابع) 
در بررسی متون با مراجعه به کتب، مجلات داخلی و خارجی، تماس با سایر محققین و استفاده از بانکهای الکترونیک داخلی و خارجی می‌توان مروری بر مطالعات سایر محققین در زمینه کار خود یا مشابه آن داشت و با مطالعه آنها از تجربیات و نتایج بدست آمده استفاده کرده و از متدولوژی طرح، روشهای نمونه‌گیری و آتالیزهای آماری آنها در جهت تحقق انجام یک تحقیق مفید و درست بهره برد.
نکته: در پایان این قسمت نیز ذکر منابع ضروری می‌باشد (حداقل 3 منبع) 
اهداف، سئوالات، فرضیات (با توجه به موضوع پژوهش) 
اهداف یک پروژه تحقیقاتی خلاصه آنچه که باید با انجام مطالعه به آن برسیم را بیان میکند.

1ـ هدف کلی: 
آنچه که مطالعه به طور کلی به آن دست خواهد یافت را هدف کلی می‌گویند و هدف کلی در واقع همان عنوان مطالعه است با این تفاوت که با لغتهای قابل اندازه‌گیری مثل «تعیین یا شناخت» که معنی و کاربرد دقیق و واضحتری دارند شروع میشود. 
مثال: عنوان موضوع: بررسی میزان شیوع کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان در سال 1385 

هدف کلی: 
تعیین میزان شیوع کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان در سال 1385 
2ـ اهداف اختصاصی (یا ویژه یا جزیی): این اهداف باید واقع‌بینانه مطرح شده و به آنچه که مطالعه برای حل آن طرح‌ریزی شده متمرکز باشند. 
اهداف جزئی در واقع جزئی از هدف کلی بوده و اگر به خوبی تنظیم شوند ما را هم چنین به طراحی روش تحقیق و نحوه گردآوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها هدایت خواهند نمود.
هدف جزئی: 
نباید از قالب هدف کلی خارج بوده و باید به جنبه‌های اساسی مطالعه محدود باشد. 
در اهداف جزئی هم باید از افعالی نظیر تعیین کردن، مقایسه‌کردن، اثبات‌کردن، محاسبه‌کردن و برقرارکردن استفاده کرد و از به کارگیری افعال مبهم نظیر فهمیدن، مطالعه کردن و اذعان کردن دوری نمود. 
مثال: در مورد مطالعه کیست هیداتیک که در هدف کلی مطرح شد، تعدادی از اهداف جزئی (اختصاصی) را می‌توان چنین بیان کرد 
1ـ تعیین میزان شیوع کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان بر حسب جنس
2ـ تعیین میزان شیوع کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان بر حسب میزان تحصیلات نکته: در اهداف جزئی (اختصاصی) معمولاً 2 نوع هدف با توجه به نوع مطالعه مطرح میشوند
1ـ اهداف توصیفی: این اهداف معمولاً میزان شیوع و تعیین میانگین را می‌سنجد ونتیجه آن معمولاً به صورت اعداد بیان میشود
2ـ اهداف تحلیلی: این اهداف معمولاً تعیین ارتباط و یا مقایسه 2 موضوع را می‌سنجد و نتیجه آنها به صورت بلی یا خیر بیان میشوند. مثال: ـ تعیین میانگین شیوع کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان در سال 85 (هدف توصیفی) ـ تعیین ارتباط بین شیوع کیست هیداتیک و میزان تحصیلات در جمعیت روستایی استان کردستان در سال 85 (هدف تحلیلی) 
3ـ اهداف کاربردی: معمولاً در بعضی مطالعات هدف دیگری تحت عنوان هدف کاربردی وجود دارد که نحوه بکارگیری نتایج حاصله از بررسی تحقیقات را مشخص میکند و ساختار مشخصی ندارد.
نکته: ذکر این نکته لازم است که اهداف باید تمام قسمتهای مسئله را آنچنان که تحت عنوان بیان مسئله آورده شده است را در برگیرد. اگر مسئله تحقیق با دقت کافی بیان شده باشد تنظیم اهداف آسان‌تر خواهد بود.
ذکر سئوالات تحقیق و فرضیات: 
در یک مطالعه توصیفی اهداف توصیفی به سئوالات توصیفی تبدیل میشوند که معمولاً جواب آنها عدد می‌باشد. 
مثال: میزان شیوع کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان در سال 85 بر حسب جنس چقدر است؟ در یک مطالعه تحلیلی اهداف تحلیلی به فرضیات تبدیل می‌شوند و یک فرضیه توضیح یا پیش‌گوئی این مسئله است که چرا یک یا چند عامل، عوامل دیگر را تحت تأثیر قرار میدهند. 
مثال: کیست هیداتیک در جمعیت روستایی استان کردستان در افراد بی‌سواد بیشتر از افراد تحصیل کرده است.
بیان متغیرهای تحقیق و تعریف عملیاتی آنها: 
متغیرهای یک تحقیق بسیار مهم بوده و در واقع قلب یک تحقیق می‌باشند. متغیرها در واقع داده‌هائی هستند که ما می‌خواهیم آنها را جمع‌آوری نموده و آنالیز کنیم. به طور کلی متغیرها به دو دسته اصلی کمی و کیفی تقسیم میشوند و مبنای این تقسیم‌بندی این است که متغیرهای کمی مقادیر مختلف به خود می‌گیرند و متغیرهای کیفی حالات مختلف به خود می‌گیرند
مثال: سن یک متغیر کمی است و جنس یک متغیر کیفی 
متغیرهای کمی خود به دو دسته تقسیم میشوند 
1ـ کمی گسسته: بین دو عدد اعشار نمی‌گیرد مانند تعداد فرزندان 
2ـ کمی پیوسته: بین دو عدد بی‌نهایت عدد و اعشار می‌تواند قرار گیرد مثل قد بین 175 و 180 سانتی‌متر متغیرهای کیفی نیز به 2 دسته تقسیم میشوند
1ـ کیفی اسمی: برتری ترتیبی بین حالات مختلف متغیر وجود ندارد مثل جنس یا شغل
2ـ کیفی رتبه‌ای: برتری ترتیبی بین حالات مختلف متغیر وجود دارد مانند درجه بدخیمی‌ها یا میزان تحصیلات 

مقیاسهای اندازه‌گیری متغیرها:
گاهی در هنگام ثبت متغیرها یا در موقع تحلیل آماری کمی بودن متغیر برای پژوهشگر مطلوب نبوده و او مایل است متغیر مربوطه را به مقیاسی درآورد که تعداد کمتری مقدار یا حالت بپذیرد مثلاً تبدیل متغیر سن به گروههای سنی یک مثال معمول است
به طور کلی برای متغیرها چهارنوع مقیاس مختلف تعریف شده است که عبارتند از: 
1ـ مقیاس نسبتی: دارای صفر واقعی هستند و فاصله‌ها مساویند مثل قد، وزن
2ـ مقیاس فاصله‌ای: دارای صفر قراردادی هستند و فاصله‌ها کاملاً قراردادی میشوند مثل درجه حرارت 
3ـ مقیاس ترتیبی: در این مقیاس ترتیب مقادیر قابل مشاهده است مثلاً وزن از کم به زیاد
4ـ مقیاس اسمی: در این مقیاس نسبت مقادیر به هم، فواصل مقادیر و ترتیب آنها، هیچکدام مشخص نیست و هیچکدام به هم برتری ندارند و فقط کد یا شماره‌ای به آنها تعلق یافته است مثل کد 5 
نکته: فقط2 مقیاس رتبه‌ای و اسمی در ثبت متغیرهای کیفی استفاده میشوند 
در مطالعات تحلیلی یک جنبه دیگر متغیرها نیز باید در نظر گرفته شود و آن مستقل یا وابسته بودن آنهاست.
متغیر مستقل یا علت: تغییرات آن تابع تغییرات متغیر دیگر نمی‌باشد 
متغیر وابسته یا معلول: تغییرات آن تابع تغییرات متغیر دیگری است 
مثال: «بررسی ارتباط استعمال دخانیات و ابتلا به سرطان ریه» در این عنوان استعمال دخانیات متغیر مستقل و سرطان ریه متغیر وابسته است.
متغیرهای مخدوش‌کننده: متغیرهایی هستند که با علت و معلول هر دو در ارتباط هستند و بر روی هریک از آنها تأثیر میگذارند مثلاً فرض کنیم که محققی می‌خواهد نقش سیگار را بر روی بیماریهای قلبی و عروقی مطالعه کند یکی از متغیرهای مخدوش‌کننده در این میان استرس می‌باشد که هم می‌تواند باعث بیماری قلبی شود و هم بر روی مصرف بیشتر سیگار اثر بگذارد.
در مطالعات تحلیلی شناخت تمام متغیرهای مخدوش‌کننده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا اگر اثر این متغیرها بر نتیجه مطالعه در مرحله نمونه‌گیری یا تحلیل آماری خنثی نشود نتایج حاصله قابل اطمینان نخواهد بود.
متغیرهای زمینه‌ای: متغیرهای مربوطه به خصوصیات فردی جمعیت نمونه را متغیر زمینه‌ای می‌گویند این متغیرها معمولاً در تمام مطالعات ثبت می‌شوند مانند سن، جنس، شغل، تحصیلات و وضعیت تأهل در برخی مطالعات این متغیرها نقش متغیر مستقل را بازی می‌کنند. 
متدولوژی تحقیق: 
در این بخش نوع مطالعه (توصیفی یا تحلیلی)، جامعه موردنظر که تحقیق بر روی آنها صورت می‌گیرد را ذکر می‌کنیم در این مرحله بهتر است با کمک مشاور آمار یا مشاور روش تحقیق آگاه به تجزیه و تحلیل داده‌ها حجم نمونه و آنالیزهای آماری را مشخص کنیم و لازم نیست فرد مهارت لازم در این زمینه را داشته باشد.
مدت زمان لازم برای اجرای طرح:
در این قسمت زمان لازم برای اجرای طرح باید ذکر شده و نوع و تاریخ فعالیتهای انجام شده را در خصوص انجام طرح در جدولی زمانی به نام جدول گانت که در فرمهای پروپوزال وجود دارد مشخص خواهیم کرد.

- جلد پایان نامه: حاوی مطالب زیر باشد. 
الف)آرم دانشگاه که در بالاترین قسمت قرار می گیرد. 
ب)عبارت زیر آرم 
ج)عبارت مربوط به رشته تخصصی

عبارت عنوان پایان نامه با قلم درشت تر از عبارت بالا نوشته می شود. در این قسمت عین عبارت عنوان تصویب شده در پروپوزال همراه با ذکر مکان و زمان مطالعه نوشته می شود.
ه)با مقداری فاصله عبارت نگارش، نام و نام خانوادگی نویسنده بدون ذکر القاب نوشته می شود. در مورد پایان نامه های تخصصی پزشکی ذکر کلمه دکتر قبل از نام مجاز است.
و)با مقداری فاصله عبارت استاد راهنما یا اساتید راهنما نام و نام خانوادگی استاد راهنما و رتبه دانشگاهی ایشان نوشته میشود.
ز)در پایین ترین قسمت روی جلد پایان نامه تاریخ نگارش پایان نامه (ماه و سال) نوشته می شود.
جلد صحافی شده پایان نامه نوشته شود دارای قسمتی به نام نام عطف پایان نامه است که به صورت حاشیه باریکی درحد فاصل بین روی جلد و پشت آن قرار دارد. الزامی است که در عطف پایان نامه عبارت عنوان پایان نامه نوشته شود در این صفحه محل اجرای مطالعه پس از عنوان مشخص می گردد.
2- صحفه عنوان داخل جلد:
یک نسخه از تصویر صفحه روی جلد در این قسمت قرار می گیرد و در صورتی که در پایان نامه اساتید مشاور همکاری داشته اند نامشان در این قسمت نوشته می شود همچنین در این صفحه محل اجرای مطاله پس از عنوان مشخص می گردد. 
3-اهدای پایان نامه:
با عبارت ساده ودر یک صفحه نوشته می شود.
4-تقدیر و تشکر:
با عبارت ساده و دریک صفحه نوشته می شود.
5-قید عبارت: 
این پایان نامه طی نامه به شماره ... مورخ / / به تصویب رسید.
6-نوع فونت بکار گرفته شده: 
در تایپ ترجیحاً از فونت 14برای متن و 16 (برای سرتیتر) و از خط Mitra استفاده شود. 
7-خلاصه پایان نامه:
این صفحه که به صورت فارسی نوشته می شود برای پایان نامه های کارورزی و دستیاری 300 کلمه می باشد. این قسمت نماینده کل مطالب مندرج در پایان نامه است که به تفکیک قسمتهای زیر نوشته می شود. 

الف)مقدمه( شامل ضرورت انجام و هدف مطالعه).
ب)روش و مواد بکار گرفته شده .
ج)نتایج یا یافته ها.
د)بحث و نتیجه گیری .
ه)کلید واژه ها .
لازم به ذکر است که زمان و نوع مطالعه و تعداد نمونه مطالعه در قسمت روش اجرا نوشته می شود و کلیه نتایج به دست آمده به صورت اعداد و ارقام ذکر می شود.
8-فهرست مطالب: 
در تهیه فهرست مطالب کلیه بخشهای پایان نامه با ذکر شماره صحفه در سمت چپ فهرست مشخص میشود. فصل اول نیاز به ذکر عناوین فرعی (Subtitile) دارد. 
9-فهرست جداول:
در تهیه جدول اولین جمله عنوان جدول همراه شماره جدول و به ترتیب استفاده در متن نوشته می شود. 
10-فهرست اشکال و نمودارها: 
در تهیه فهرست اشکال و نمودارها اولین جمله زیرنویس هر شکل یا نمودار به ترتیب استفاده در متن یا ذکر شماره صفحه در سمت چپ نوشته می شود. هر دو فهرست می تواند در یک صفحه نوشته شود. ترتیب تمام صفحاتی که از قبل از فصل اول قرار می گیرد با حروف الفبا مشخص می شود..
11-فصل اول:
بیان مسئلهً اهداف و فرضیات و متغیرها
 :در این بخش بر اساس موارد مطرح شده در فصل اول، ضرورت انجام این مطالعه توجیه می گردد. پس از نوشتن ضرورت مطالعه با جملات دقیق و گویا به اهداف مطالعه اشاره می شود. این اهداف در دو قسمت جداگانه(هدف کلی و اهداف جزئی) و دقیقاً مطابق با موارد ذکر شده در پروپوزال تصویبی نوشته می شود. پس از آن سئوالات پژوهشی (در صورت توصیفی بودن مطالعه) و فرضیات پژوهش (در صورت داشتن اهداف تحلیلی )نوشته می شوند و سپس متغیرهای پژوهش و تعریف عملیاتی آنها نوشته می شود.
12-فصل دوم: 
کلیات:
 این فصل شامل دو بخش می باشد بخش اول شامل توضیحات کلی است که یک پنجم پایان نامه را شامل می شود بخش دوم تحت عنوان مروری بر متون که محدودیت اطلاعات موجود ارائه می شود و نواقص احتمالی مطالعات قبلی مشخص می گردد. رعایت نکات زیر در نوشت مطالب این فصل الزامی است:
الف)مطالبی که جنبه بدیهی ندارند باید با ذکر رفرانس مربوطه نوشته شوند.
ب)منابع به ترتیب استفاده در متن شمار گذاری شده (داخل پرانتز) و در قسمت منابع معرفی می شوند.
ج)کلیه جداول اشکال یا نمودارهای استفاده شده (داخل پرانتز) و در قسمت منابع معرفی می شوند.
د) جداول به صورت بسته ارائه شوند.
ه)شماره گذاری صفحات پایان نامه از فصل اول شروع می شود. 
و)شماره صفحات در سمت چپ در قسمت پایین صفحه نوشته می شود. 

13-فصل سوم:
روش ها و مواد : 
در این فصل تنها به ذکر موارد زیر اکتفا شده از ارائه نتایج به دست آمده خودداری شود. برای نوشتن مطالب از افعال مجهول استفاده شود.. 
الف)روش انجام مطالعه (توصیفی، تحلیل، آینده نگر، گذشته نگر و..) 
ب)ویژگی جامعه مورد مطالعه (انسانی، غیر انسانی و...) 
ج)طریقه نمونه گیری از جامعه مورد مطالعه ( تصادفی، سیستماتیک، خوشه ای و..) 
د)روش تعیین تعداد نمونه با ذکر فرمول ه)چگونگی گروه بندی و تخصیص نمونه در گروههای مورد و شاهد 
و)ذکر مکان و زمان انجام مطالعه ز)مشخصات افراد جمع آوری کننده اطلاعات ح)شرح انجام آزمایشات بر روی افراد مختلف با شیوه جمع آوری اطلاعات ط)ویژگی موارد و دستگاههای مورد استفاده و ابزار بررسی (پرسشنامه، چک لیست و ..). 
ی)ذکر مشکلات و محدودیت های پژوهشی و راه حل های اتخاذ شده

14)فصل چهارم:
نتایج: در این فصل برای تمامی اهداف مورد مطالعه، نتایج بدست آمده به ترتیب ارائه شده و نتیجه آزمون آماری(p-value) آنها مشخص میگردد. در ارائه مطالب این فصل رعایت نکات زیر الزامی است: 
الف)قبل از ارائه جدول توضیحات مربوط به آن نوشته شود. 
ب)در توضیح محتوای جداول از ذکر جزئیات خودداری شود. 
ج)نمودار مربوط به هر جدول بلافاصله مربوطه قرار داده شود.
د)برای اهداف تحلیلی زیر جدول مربوطه مقدار P.val برای هر پارامتر نوشته شود. 
ه)محورهای عمودی و افقی و نمودارها به فارسی نام گذاری شود.
و)عنوان جداول و شماره آن در بالای جدول و عنوان و شماره نمودارها در پائین نمودار نوشته می شود.

15)فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری:
 در این فصل رعایت نکات زیر الزامی است: 
الف)هدف مطالعه نکات زیر الزامی است:
ب)علت و نوع یا عدم وقوع مطالب بحث شود.
ج)یافته های این تحقیق با یافته های دیگر از مقایسه شود( با ذکر شماره رفرانس)
د)در نهایت نتیجه گیری و جمع بندی کلی از یافته های تحقیق ارائه شود. 
ه)از ذکر مجدد محتوای جداول و نمودارها در متن خودداری شود.

16)پیشنهادات: 
این قسمت به ذکر استفاده های علمی این تحقیق، پیشنهاد برای بهبود فعلی و نیز پیشنهاد برای محققان دیگر جهت ادامه کار اختصاص دارد. محقق با توجه تجربه خود به علت آشنائی مستقیم با کمبودهای اطلاعاتی در این زمینه و مشکلات و جزئیات اجرائی کار می تواند راهنمائی هایی برای دیگران داشته باشد تا کارهای بعدی در مسیر مناسب تر و کیفیت بهتری انجام شود. نقایص برطرف گردد و دیگران میتوانند این کار را در جنبه های مختلف ادامه داده و تکمیل نمایند.

17-منابع References 
در این بخش مشخصات منابع مورد استفاده در متن ارائه می گردد و فهرست منابع فارسی و انگلیسی همراه با هم نوشته میشود. طریقه صحیح نگارش طبق الگوی وانکوور منابع که به ترتیب استفاده در متن شماره گذاری و مرتب شده باشند. 
الف) مقالات: نام خانوادگی و حرف اول نام نویسنده(گان) تا 6 نفر سپس از عبارت et al استفاده شود، عنوان مقاله، نام مجله، سال انتشار، دوره مجله، شماره مجله، شماره صفحات. 
٭ پورزن ع. گزارش 143 مورد انسداد مجاری صفراوی. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 1373،، 24: صفحات 41-33 
٭Cassell GH, Cole BC. Mycoplasma as agents of human disease. N Engl j Med, 1994, 304: 80-92
ب) کتاب فارسی: نام و نام خانوادگی و حرف اول نام نویسنده(گان)، عنوان کتاب، نوبت چاپ، محل انتشار، نام ناشر، سال انتشار، شماره صفحات. 
٭ بدره ای ف. کتابنامه در نوشته های تحقیقی، چاپ چهارم، تهران: انتشارات امیر کبیر، 1376: صفحه 29 
ج)کتاب ترجمه: نام خانوادگی و حرف اول نام نویسنده(گان) اصلی، عنوان کتاب، نام خانوادگی و حرف اول نام مترجم، نوبت چاپ، محل ا نتشار، نام ناشر، سال انتشار، شماره صفحات.
٭آبرامسون ج ه . روشهای تحقیق در پزشکی اجتماعی. ترجمه حسن آبادی ع، چاپ اول، شیراز. 1378: صفحات 120-100 
د) کتاب خارجی : نام خانوادگی و حرف اول نام نویسنده(گان) آن بخش، عنوان کتاب، نوبت چاپ، محل انتشار، نام ناشر، سال انتشار، شماره صفحات
Thomas KH, Collins Bj and Taylor L(eds). Infection and the spread of microorganism. 1 st ed, New York : Williams and Wilkins, 2001:70-76 ه)
بخشی از یک کتاب خارجی: نام خانوادگی و حرف اول نام نویسنده(گان) آن بخش، عنوان آن بخش از کتاب، نام خانوادگی و حرف اول نام مولفین کتاب، نوبت چاپ، محل انتشار، ناشر، سال انتشار، شماره صفحات.
٭Wagner MB. Epidemiology of nosocomial infection. In: Hospital (eds: Benet JV and Brachman PS). 2nd ed. Boston : Little Brown , 2000:121-135 )
18-بیوگرافی علمی محقق : نوشتن این قسمت برای تمامی کارورزان و دستیاران الزامی می باشد. محقق روند تحصیل سوابق علمی و فعالیت های پژوهشی خود را بطور دقیق و حداکثر در یک صفحه ارائه می کند.

19)خلاصه انگلیسی 
Abstract: در این بخش محقق خلاصه پایان نامه خود را به زبان انگلیسی ارائه می نماید. که در این خلاصه با رعایت موارد ذکر شده در خلاصه فارسی نوشته می شود ذکر کلیده واژه ها Key Words در انتهای خلاصه انگلیسی الزامی است.

نقل از وبلاگ پايان نامه.

ميرسجاداسبقي دانشجوي كارشناسي ارشدمديريت


نظرات شما عزیزان:

LL
ساعت20:30---23 آبان 1391
خوب الان کو نمونه؟؟؟؟
این که توضیح بود که!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها